Opis usługi „Analiza poziomu przygotowania do współpracy międzynarodowej”
Głównym wyzwaniem w kontekście aktywności międzynarodowej jest niewystarczająca świadomość potrzeb i korzyści wynikających z realizacji projektów międzynarodowych, istniejąca luka kompetencyjna, potrzeba rozwoju i budowania kompetencji miękkich takich jak poszukiwanie partnerów, nawiązywanie kontaktów, zdobywanie doświadczenia w udziale w projektach międzynarodowych oraz zarządzaniu relacjami międzynarodowymi.
Proponowana usługa ma charakter informacyjno-doradczy, z elementami usług szkoleniowym, a jej celem jest przede wszystkim wsparcie działań beneficjenta we współpracy międzynarodowej (głównie w ramach UE) i kreowaniu nowych kompetencji.
Korzyścią dla beneficjentów i naszych partnerów jest zwiększenie efektywności oraz rozbudowa obszarów ich aktywności np. poprzez zbudowanie zagranicznych relacji w obszarze wdrożeń wyników B+R i wykorzystania innowacyjnych rozwiązań, wykreowanie nowych kierunków usług i tworzenie partnerstw handlowych.
Działania i metodologia w ramach usługi:
- Identyfikacja luk kompetencyjnych:
działanie polegające na identyfikacji luk kompetencyjnych (w tym zasobowych) ograniczających lub hamujących podejmowanie współpracy międzynarodowej w organizacji;
działanie wykonane zostanie na podstawie „mappingu” (forma audytu) prowadzonego metodą ankietowania zdolności internacjonalizacji wg proponowanego scenariusza usługi i/lub pogłębionych wywiadów eksperckich.
- Raportowanie i rekomendowanie:
Na podstawie działań określonych w punkcie pierwszym zostanie przygotowany raport wraz z rekomendacjami dotyczącymi:
- proponowanych form/kierunków (kraj/organizacja) rozwoju współpracy międzynarodowej,
- proponowanych sposobów podniesienia potencjału organizacji,
- wskazania możliwości udziału w projektach międzynarodowych, finansowanych ze środków UE i/lub krajowych, lub środków własnych.
Cel usługi:
Celem usługi jest zmapowanie kompetencji i potencjału do rozwoju relacji międzynarodowych organizacji na Mazowszu.
Odbiorcy usługi
Odbiorcami usługi są:
– Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST)
– Firmy (z naciskiem na MŚP)
– Instytucje badawcze i rozwojowe (B+R, publiczne i prywatne)
– Jednostki edukacyjne (uczelnie wyższe, szkoły publiczne i prywatne)
– Stowarzyszenia i organizacje promujące rozwój innowacji, badań i rozwoju, współpracę międzynarodową
Korzyści dla odbiorców usługi
Korzyścią dla beneficjentów usługi są realne wyniki potencjału jednostki w kontekście współpracy międzynarodowej oraz możliwość wdrożenia rekomendacji w tym praktycznych i skutecznych działań. Wyżej wymienione działania zmierzają do wzmocnienia uczestnictwa beneficjenta w aktywnościach o charakterze międzynarodowym (np. projektach UE, wdrożeniach wyników B+R, partnerstwach biznesowych). Otrzymane wyniki i informacje mogą stanowić wkład do strategii i planów działań organizacji.